- (Ostrava) Domácnosti tuto zimu významně omezují celkovou útratu, s výjimkou prvního měsíce války na Ukrajině je situace nejhorší od jara 2021.
- (Ostrava) V porovnání s koncem podzimu, domácnosti více šetří téměř v každé kategorii zboží dlouhodobé spotřeby.
- (Ostrava) Zajímavý je pohled na to, co současná situace a šíření technologií znamenají pro spotřebitelské chování ve vztahu k médiím. Průměrný spotřebitel v MSK stráví sledováním TV, video a audio pořadů na různých technologiích přes 4 hodiny denně.
- (Bratislava) V Bratislave v medziročnom porovnaní, 15% domácností v januári znížilo svoje celkové výdavky. Tento podiel je veľmi podobný ako v Prahe.
- (Bratislava) Spotrebitelia výrazne obmedzili nákupy tovarov dlhodobej spotreby už na jeseň minulého roku, preto sa v štvrťročnom porovnaní súčasné obmedzenie nezdá tak výrazné.
- (Bratislava) Avšak nákupy online výrazne poklesli v porovnaní s predvianočnou dobou.
- (Bratislava) Digitálne videá sleduje viac respondentov ako TV vysielanie. Rovnako ako v Prahe je vysoká aj popularita digitálnych audio programov, ktorým ich poslucháči venujú denne viac ako hodinu.
O Datamaru
Společnost Datamar je výzkumná a poradenská agentura v oblasti marketingu. Společnost realizuje marketingové výzkumy a analýzy, poskytuje poradenství v oblasti marketingu a market intelligence, zaměřuje se také na oblast vzdělávání. Zaměřuje se především na oblasti utility, B2B a rychlo obrátkový trh. Své pobočky má v současnosti v České republice, na Slovensku a v Polsku.