MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ:•
- V únoru a březnu šetřilo ve srovnání s loňským rokem více domácností (okolo 20%). Spotřebiteléšlápli na brzdu už loni na podzim, alespoň trend se však letos v prvním čtvrtletí nezhoršil.
- Zhoršený je však současný podíl domácností, které omezují výdaje v nákupních centrech - ten jevyšší než v zimě.
- Více než polovina domácností očekává zhoršení své ekonomické situace v horizontu 6 měsíců.
- V návaznosti na minulý průzkum, kolik času spotřebitelé denně stráví audio/video pořady, nyní jsmezjišťovali metriky o sociálních sítích. Průměrný spotřebitel ve věku 18-65 let v Moravskoslezském kraji,který používá sociální média, na nich stráví zábavou téměř 1,5 hodiny denně.
BRATISLAVSKÝ KRAJ:
- Situácia v Bratislave je o trochu optimistickejšia ako v Prahe alebo Ostrave. V porovnaní s minulýmrokom 14% domácností očakáva zníženie celkových výdavkov.
- Spotrebitelia zvýšili nákupy tovarov dlhodobej spotreby, ktoré boli na jeseň a v zime veľmiobmedzené.
- 41% respondentov v Bratislavskom kraji používa sociálne média tiež pracovne, čo je o 6 percentnýchbodov vyšší podiel ako medzi respondentmi v Prahe.
- Bratislavčania tiež vo väčšom množstve ako Pražania uvádzajú, že sociálne média sú ichzamestnávateľom používané pre komunikáciu so zákazníkmi (56%)
O Datamaru
Společnost Datamar je výzkumná a poradenská agentura v oblasti marketingu. Společnost realizuje marketingové výzkumy a analýzy, poskytuje poradenství v oblasti marketingu a market intelligence, zaměřuje se také na oblast vzdělávání. Zaměřuje se především na oblasti utility, B2B a rychlo obrátkový trh. Své pobočky má v současnosti v České republice, na Slovensku a v Polsku.